torsdag den 16. august 2012

Strikket bomuldshåndklæder

I går kunne jeg endelig give denne fødselsdagsgave jeg for længe siden har strikket til en veninde. Hun elsker de douchet/støvet farver og derfor skulle hun have et par små gæstehåndklæder i fine afdæmpet farver.

Jeg har strikket dem i en tyk, 100% bomuldsgarn, dette fungere helt klar bedst til håndklæder. Jeg har også strikket Makeup-pads i samme garn, læs om det her.

Håndklæderne er strikket lidt udfra en hjemmebrygget opskrift, jeg har simpelthen sjusset mig lidt frem til det løbende undervejs.

Tre fine håndklæder med forskellige mønstre.


Her et lille hjerte. Det er også strikket lidt på slum, har strikket hjertet i vrang og resten af håndklædet i ret.


Dette håndklæde har en bord hele vejen rundt i Perlestrik (altså skiftevis ret, vrang og på næste pind modsat).


Dette håndklæde har i top og bund et mønster af skaktern.

Som regl hækler man en hank i hjørnet af håndklædet, men syntes hurtigt de bliver strukket ud og bliver grimme. Derfor har jeg i venstre hjørne, et stykke inde i håndklædet, taget masker af og dermed skabt et hul, håndklædet kan hænge i.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar