torsdag den 20. juni 2013

Mælkebøttesirup = mums!




Elsker de flotte gule marker, når mælkebøtterne springer ud, men ikke nok med det ser smukt ud, de skønne blomster er også vældig gode i mange former for mad.
Har længe vidst, at de spæde mælkebøtteblade kan bruges i salat, men sidste år investerede jeg i bogen; Naturens Spisekammer, og hvilken god investering!
Har lavet alle mulige sjove ting og sager, af ting jeg selv har plukket og nu blev det altså mælkebøttens tur.

Siruppen bliver lavet af de gule kronblade på mælkebøtten samt lidt grønne æbler og rabarber, mums!

Det er den perfekte værtindegaver og smager vidunderligt på yoghurten eller på rodfrugter der skal i ovnen, så bliver de helt lækre og dejlige:-)

På det seneste er jeg begyndt at læse en vidunderlig blog, en kvinde fra USA, som laver praktisk talt alt fra bunden selv og hun deler glædeligt ud af hendes opskrifter. hun har bl.a. lavet et E-bog kun om mælkebøtter og den er helt gratis. Du kan finde den her, hvor hun også nævner min opskrift, jeg har sendt ti hende.




ENGLISH
I've come across a wonderful book, with lots of inspiration for foraging and some good receipes aswell. So, I've made af dandelion Syrup, one I've made for a couple of years now.

I've also found a new wonderful and inspiring blog - a woman from USA makes everything from scratch and she gladly shares her receipes. She has a passion for Dandelions aswell and have an entire E-book with receipes. I've written her to give her my receipe for Dandelion Syrup.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar